Varför har jag en kontaktperson?


Först och främst Tack! Tindra är så fin och underbaraste som finns! :)

såhär är det, av en del anledningar så blev jag o min mor och storasyskon hemlösa för... 4-5 år sen?
varför behöver jag inte ta upp då vi alla har de asbra nu och de där är gammalt och förgånget.
Men iaf.. vi hoppade runt lite överallt o sen så flyttade min storasyster in med sin pojkvän, min bror flyttade till sin killpolare och då var de mamma och ja kvar. av lite anledningar fick mamma ett bra boende men då var de jag kvar. jag var 16 och hemlös. Mamma försökte hjälpa mig på alla sett att jag skulle få boende eller bo med henne men ingenting fungerade för en längre period.
Ett helt år gick men soc vägrade hjälpa mig på något sett. men så Juli 2009 hände det mig något hemskt som total-förändrat mitt liv och de tråkiga va att det skulle behöva hända för att soc skulle sträcka ut sina armar till mig. så då fick jag en liten etta på 19kvadrat i högdalen och de betalade min hyra åt mig då jag var under 18 år. i och med att de hade hänt mig de som hände, och att jag bodde via soc och var under 20 år så blev jag tilldelad en kontaktperson som stöd eller bara för att fika eller hitta på aktiviteter. Men jag gick också på gruppterapi så var liksom inte i behov av något extra stöd. Men så henne har jag kvar än idag då jag inte fyllt 20 ännu (fyller 20 i oktober)
Så nu när vi pratar eller ses så äter vi lunch eller tar en fika, och så hjälper hon mig om jag har frågor ang hyra, bara vill prata, eller försörjningstöd då min mammapenning är så låg för att jag de senaste 7 månaderna som försäkringskassan grundar mammapenningen på, så har jag ju inte arbetat. hade jobb fram till juli förra året så iom det då får jag lägsta tyvärr och då behöver lite extra och de hjälper då försörjningstödet till med så att man kommer upp till riksnormen. så jag lever inget liv med asmycket pengar, men jag får det att gå runt och nu via bloggen får jag ju iaf lite extra pengar som är skönt :)Nu bor jag ju även med min pojkvän i en fin 2a så de är ju lite lättare också när man delar på kostnader :)

Jag hoppas det var svar på frågan och ni behöver inte vara blyga på att fråga saker, jag svarar gärna så gott jag kan! och är det för personligt så säger jag till! :)
För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0