Hej på er!

ursh va de ska hacka och ha sig :(
I måndags efter BVC så mötte jag ju som sagt upp syster och jojjo. Vi gick i snöstormen (SJUKT!?) hem till oss och åt lunch och snackade :) Moster (min syster) var överlycklig att få gosa med sin lilla systerdotter igen. hon bytte gärna blöja och bar henne hela tiden! :) gullisar! Jojjo drog vid 14.30 och nattis stannade kvar. vid 15 kom älskling hem så hjälpter jag, syster och baby åt att plocka upp de sista kartongerna som vi inte orkat ta tag i. Sen lagade baby mat åt oss tre och överraskade genom att duka jättefint i köket och tända ljus och fixa. Tindra vaknade lagom till när vi skulle äta, men vi satte henne i babysittern vid oss i köket. och såfort syster käkat klart så tog hon upp tindra och gosade ännu  mer :)


På kvällen sen framåt 22 nångång, så följde jag henne till tunnelbanan medans älskling och lilla prinsessan hade lite pappa-dotter mys :)

Igår skulle nattis kommit hit igen för att hon gärna vill spendera mycket tid här och de tycker jag bara är kul för de är kul att vi börjar umgås mycket igen! :) Men tyvärr så kände hon sig lite hängig, så då ville hon inte riskera att komma hit o smitta Tindra. dock tror jag det mer är så att Tindra smittade nattis då hon har vart lite småförkyld de senaste dagarna.

Igår mös jag och tindra i sängen nästan hela förmiddagen, sen så när älskling kom så gick vi och handlade, åt god middag (couscous med stekt strimlad kyckling i hemmagjord sås gjord på grönpesto, cremefraich och röd starkpesto) sen blev de mysa till en film :)

 

Idag så är det tvättdag. fanns inga andra bra tider så betyder att eftersom tvättstugan ligger i huset brevid och baby är på jobbet så måste jag ta vagnen och klä på tindra varje gång. Så när jag slängt in allt i maskinerna kl. 10 så tog vi en långpromenad och köpte även blöjor. Vi var såå nöjda med pampers newborn 2-5kg förut, men så fort hon bara kissat en droppe typ så luktar det liksom en blandning av kiss och konstig gammal blöja. så nu blir det HUGGIES blöjor istället! har hört att dom är bra, och har även haft prover på dom och dom verkar såå mycket bättre :) IAF, nu har jag precis ätit lunch, Tagliatelle pasta med pesto'sarna i. mums!

Nu ska jag göra i ordning lite kaffe sen lägger jag upp bilderna på Tindra bokstäver som jag (dåligt av mig) inte lagt upp ännu! Kommer även upp bilder från i helgen då Tindra badade. åh som hon älskar att bada!

 

 


 


För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0