Hemma mätt och belåten!

Hej på er! Kom hem för kanske 2 timmar sedan.

Idag på öppna förskolan var det mycket folk. Men det var för att bvc var på besök och pratade om säkerhet. Visst tindra är liten nu, men det är bra att veta om allt möjligt och vi fick även lära oss och göra på en docka, vad man ska göra om barnet sätter i halsen i och med att hamnar det helt fel så kan man behöva agera väldigt snabbt! Så nu har jag gjort snabbkurs i det och de känns tryggt! :)

Till lunch idag lagade jag tagliatell-pasta och laxfile så gjorde jag en röra av allt med matlagningsgrädde och både röda peston och gröna. Båda är riktigt goda och de passar dessutom bra ihop också. God i sås och allt möjligt.
De här är de jag använder:

För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0