Dag 08 - Ett ögonblick

Dag 08 - Ett ögonblick

Jag har tre speciella stora ögonblick att välja på..  vi kan ta när jag fick veta att jag var gravid:


Jag var påväg till ungdomsmottagningen för att min mens hade inte kommit och ibland så brukar den göra uppehåll och den har iprincip alltid varit så med tanke på att jag dessutom käkade minipiller. När jag gick till ungdoms så var i princip inte "orolig" över att vara gravid, för jag hade tagit 2-3 tester hemma som visade negativt.

När jag kom in så sa hon " ska vi ta graviditetstet och klamydiatest på en gång det är lika bra" visst tänkte jag, de kommer ändå inte visa något. well, shi fick ja, på en gång när hon la ifrån stickan och vi väntade på resultat så blev de blått. Tårarna rann jag blev verkligen i chock. jag var så SÄKER att jag inte var gravid.. hon frågar mig " vet du varför du gråter?" jagt svarade på en gång nej och la händerna i knät. Saken var den, jag grät inte för att det var fel, jag grät inte heller för att jag visste vad jag ville. Jag grät av chock och av att helt klart inte ha den blekaste av vad jag skulle göra.

Det jag vet nu i efterhand är att jag/vi valde rätt beslut att behålla, de känner jag i hela kroppen och jag och min älskade pojkvän kan inte vara lyckligare nu av den resan som har  börjat. Redan nu så älskar vi våran skatt så otroligt mycket och bara längtar efter att få pussa på han/henne när kommer ut. jag har lite mindre än halva graviditieten kvar, men redan känner man sån kärlek, det är så obeskrivligt, det är bara ni som är/har varit i samma sits som nog förstår hur jag menar.

Måste då även passa på att säga tack till alla som stöttade när de var som jobbigast innan man visste ut eller in. Jag älskar er och nu är det min tur att finnas där för er ! <3
För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0