Kåvepenin och contented little baby rutin

Godmorgon! 
 
Igårkväll fick jag vääldigt ont i ena sidan av halsen och såg en vit prick på andra sidan i halsen. blev då smått irriterad med tanke på att jag ÄNTLIGEN ska opereras på tisdag för svanskotan ( ni som följt min blogg ett tag vet ju om mina återkommande besök på sös för infektion vid svanskotan som de nu äntligen ska göra större ingrepp för och ta bort nerverna osv så att de inte kommer tillbaka ). men idag gör det inte ont.
så idag på morgonen tänkte jag då gå till öppna mottagningen på vårdcentralen för att kolla så att de inte va nåt allvarligt så man blev tvungen att skjuta på operationen. Klädde på Tindra och vi gick hemifrån 8, när jag nästan var framme vid vårdcentralen så ringer mamma och säger att hon har kåvepenin hemma ( mot halsfluss och massa andra infektioner och bakterier ) så då slapp jag gå till vårdcentralen och pröjsa 200 kr ( känns ju då onödigt när jag ändå ska betala operationen och massa annat, så de är skönt att slippa ytterligare kostnader ). 
 
Så jag ringer till kirurgmottagningen på sös och berättar läget och de sa som min mamma att äter jag de penicilinet från idag och fem dagar, alltså till söndag. så om jag då har nånting så är det ändå borta tills dagen jag ska opereras. Så nu blir det pencilin i förebyggande syfte tills på söndag så att jag kan opereras! :) Men läkarna sa att eftersom de inte gör ont idag och mina andra symptom,  så är det inget som smittar heller o de är skönt att veta det! 
 
Istället blev de då en långprommis på en timme och sen kom mamma hit vid 9:15, så drack vi kaffe och pratade och nu sover tindra sen 10:10 men ska strax väcka henne. Hon har börjat vakna massor på nätterna de senaste dagarna och är väldigt ledsen då. På dagarna är hon ju världens gladaste men blir som ett annat barn på nätterna. Så nu ska vi börja följa en rutin som heter Contented little baby. En väldigt enkel rutin som då ska vänja av vaknandet på nätterna med fasta rutiner. Är ju inget fan av de där skrik metoderna som finns så vill hellre köra något lugnare och snällare. Denna metod är också väldigt bra för den är så lik hur de blir när de börjar på dagis sen med mat och sov osv. 
 
Långt och blandat inlägg märker jag nu, men ibland blir det så. om 5 minuter ska jag väcka skrutt, så blir det bus och mys. 
 
Vi hörs senare! :) 
För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0