påväg till SÖS!

godmorgon!
Sitter på bussen nu från nacka påväg till sös. ska dit för att läkarna vill kolla på min omläggning och se så att de inte är infektion. här är det stenkoll, opererade mig i tisdags förra veckan, tillbaka på fredagen o sen var jag tillbaks i tisdags och så idag och sen kommer de väl vara så tills det har plockat bort stygnen om jag förstått de rätt.

Fick en fråga om vad det är för operation jag har gjort. Finns en bild som jag har skrivit allt på då jag fick frågan på instagram så här är den bilden:

så att jag åkte in på dagkirurgcenter på sös på bokad tid, blev sövd och opererad och under operationen så gjorde dom en del under huden samt skar bort den dåliga huden som var en del av orsaken och fick då "dra hela huden" så att de ändå täcker för eller hur man ska säga. Sen sydde igen "öppningen" som var på ca 12cm med glesa stygn så att vätska/blod ändå kan sippra ut. Så därför vill inte sös att jag bara går på återbesök på en vårdcentral då de själva vill ha full koll på hur de ser ut samt att om det är så att det är infektion vill de snabbt kunna åtgärda de med operation eller vad som behövs.
Så ni kan ju tänka er hur obekvämt det är när de har hållt på vid svanskotan, kan inte sitta rakt upp knappt utan måste luta mig o får inte göra saker som riskerar att det töjer sig. Men jag är inte bitter, för jag hoppas detta hjälper! :)

Nej nu ska jag spela lite i mobilen innan det är dags att gå av i slussen. Tindra är kvar i orminge hos sin 'gudmormor' haha :)
För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0