apoteket och ambulans

Hej hej. Tindra och jag gick hemifrån 14 o skulle bara gå en snabbis till apoteket och köpa de som hon behöver och sen så titta efter föräldrar och barn tidningen som vi är med i på ett litet hörn. apoteket gick bra, hitta tidningen? nej! tittade pressbyrån,mataffärerna, tobaksbutikerna men nej ingenstans! hur svår ska en så pass stor tidning vara att hitta? om någon av er har tidningen och ser där vi är med ang nattningsknep så får ni gärna fota de och maila till mig rebeckash.blogg.se

när jag precis tänker ge upp och går 100m ifrån högdalens tunnelbaneingång så ser jag precis brevid med hur en gubbe som sitter på sin rullator bara faller bakåt och man hörde hur huvudet tog emot landningen. jag rusar dit, ställer vagnen brevid och kollar hur han mår. får ingen reaktion så lägger han i framstupa sidoläge och efter 2 minuter reagerar någon mer och ringer ambulans. efter ytterligare 2minuter vaknar han till, slöddrar och pratar osammanhängande. efyer någon minut till skriker han ut "var är jag?" och verkar inte veta vad som har hänt. jag tar handen på hans jacka och förklarar och ber honom ligga stilla eftersom man vet aldrig vad som kan ha hänt när det är huvet.han tar tag i min hand kramar den jättehårt och bara gråter. efter sammanlagt 10min kommer ambulansen och jag får berätta allt och de tar med honom med blåljusen på och åker. hoppas allt går bra för den mannen. stackarn..

så nu har vi precis kommit hem o tindra sover i vagnen o jag tänkte sjunka ner i soffan. vi hörs senare! :)
För varenda unge

Kommentarer
Postat av: Sophia

Men ush så läskigt, men du är duktig du. <3

Svar: ja usch de va otäckt, men som sagt klart man hjälper! Eller ja för mig är det iaf självklart :) <3
rebeckash.blogg.se

2012-10-18 @ 00:12:45
URL: http://Fiaochnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0