Lilla söta prinsessas värkar ha bråttom!

Hej hej!
Blir övernattning på sös och tösen verkar ha bråttom ut!

Kom in vid 18, gjorde CTG ( kolla sammandragningarna + bebis hjärta ) och då visade de sig att jag fick kanske 1-3 starka sammandragningar/värkar under de kanske 20-30 minutrarna som den var på. När de kollade också så var jag redan öppen 1,5 cm!! Ojojoj haha då blev jag chockad. Hon ska ju inte komma förens om ca 8 veckor egentligen.

Men iaf då fick jag spruta för att minska sammandragningarna och även en spruta för att tösens lungor ska mogna snabbare. Och då sa dem att nästa spruta till lungorna är om 24 timmar så kommer ju minst ligga här tills imorgon kväll..

Ahwell, fick komma upp på en avdelning för gravida och några småttingnyfödingar som är så goshigt söta! Hann ju inte äta middag då ja bara skulle in och kolla, men som tur va när vi kom upp på avdelningen så va de kvällsfika med te o mackor så fick i mig lite mat :)

Gjorde CTG igen vid 21:40 och då var de mer sammandragningar och verkar än innan och de kom var femte minut så det blev en till spruta mot de.

Har precis nu haft CTG igen då jag kände lite svagt i magen igen men värkarna har halverats så det verkar gå åt rätt håll igen så att jag förhoppnigsvis får sova hela natten :)

Mamma va så snäll o kom in i ca en timme o lämnade mobilladdare o satt med mig o nattis lite och nu har dom precis gått, o jag ska ringa min älskade pojkvän och prata en stund o säga god natt och sen försöka sova :) lite ensamt bara då man har eget rum och då är de ju så tomt nu... Jag som tycker det är så tråkigt att vara själv :/ aja.. Får mobilnörda mig tills jag blir trött :)

Vi hörs imorgon! Puss o kram!
( syns inte direkt på bilden, men är ju en del vånigar upp och innan globen släktes ner typ eller om de bara är dimmigt, så hade jag riktigt fin utsikt haha. )

För varenda unge

Kommentarer
Postat av: Juliah - förlorat mamma pappa & syster

sv : åh gud vad kul :D spännande!

2012-01-10 @ 06:05:06
URL: http://juliahofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0