Taskigt med inlägg idag

Hej på er, har haft en riktig mysig vilodag med min älskade, sen vart på apoteket o köpt mer kompresser och tejp för att lägga om mitt öppna sår sen operationen, handlat god middag till ikväll och bråkat med försörjningsstöd om mina pengar som de blir nästan VARJE månad när de ska ge mig pengar.. ursh hatar att dom alltid ska strula till det för mig -.- så nu har jag mailat alla mina räkningsmottagare och förklarat hur läget ligger till och att de då kommer dröja upp till en vecka innan de får sina pengar. Är så jäkla pinsamt att behöva maila/ringa och förklara sånt.. speciellt nu när de blir så ofta då de alltid ska krångla på försörjningsstöd med mina pengar..

Wellwell..
ikväll blir de myskväll med god mat och så Uppesittarkväll på bingolotto! jag har satsat in mig på storvinsterna och hoppas på det bästa!

tänkte att vi skippar magbilderna nu o kör ny start nästa onsdag istället, blir så fula bilder då man hela tiden ser mitt "vackra" bandage och omlägg från svanskotan och operationen.

Jag fick en fråga om vad jag opererat och varför och svaret som jag äntligen fått på de som då kirurgen berätta för mig var såhär:
Alla människor har ju hår på iprincip hela kroppen med undantag på handflator o under fötterna. Så att hårsäckarna/porerna som sitter precis vid svanskotan, de har lättare för sig att "luckras upp" så att bakterier och smuts lätt trängs in via dom och då in under huden. Det skapar då infektion och då är det själva varet och allt äckel från infektionen som man då tömmer på när de skär upp och joxar där inne.

så nu har både NI och JAG ett ordentligt svar på varför man får det. tydligen så underlättar det inte heller hur noga man än tvättar sig på rygg osv, utan chansen är helt enkelt bara mycket större att det händer där, än på resten av kroppen.

Nu när pojkvännen ändå är hos sin polare ett tag innan vi ska laga mat osv, så tänkte ja passa på att hinna med 2st från listan då de blivit sånt glapp nu, och jag har ju lovat er att vara klar med den innan detta året är slut!
sååå lets go! :)
För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0