Pencilin..

Nu är jag tillbaka från vårdcentralen.
Läkaren var jättetrevlig. mitt i min smärta så säger han " Jag ser att ni är två, grattis va roligt " och så var han allmänt trevlig!

Men nu till ämnet. Eftrsom att jag är gravid så vill man ju undvika operation så han gav mig recept på ett pencilin som jag ska ta 3 ggr om dagen i 2 dagar nu. om det inte har hjälpt och eller om jag får feber eller blir jättehängig så MÅSTE jag åka in till akuten och då blir det ju tyvärr operation ändå. och han sa att då får dom gå in väldigt djupt, tintill nära benet i under huden och skära bort hela grejen... FYFAN! så jag hoppas på att detta hjälper nu!
Men om de känns bättre om två dagar så ska jag käka vidare på pencilinet i sammanlagt 10 dagar för att de  ska då värka helt. hoppas hoppas hoppas på att det går över nu på två dagar!
som tur var så var jag ju där nu på morgonen så då hinner jag då ta alla 3 tabletterna idag också sa han så det är tur det iaf..
Nackdelen? Jo pencilinet var svindyrt! över 200:- ! Jättekul när det var iprincip det jag hade fram till "löningsdag"(försörjningsstöd) Fick frikort för att jag vart hos läkaren så mycket ( bleb ju 70:- varannan dag när jag opererade mig i januari ) men de sura är att nu gäller ju bara frikortet tills januari men jaja.

nästa nackdel? JO att ja måste ju nu gå med värken ett bra tag tills de försvinner.. o de är ju lättare sagt än gjort när man knappt kan sitta upp:(

Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och hoppas och be till gudarna att de bara kan försvinna NU NU NU!

haha frågade både läkaren och apotekaren flera gånger om det hade någon påverkan när man är gravid men de sa nej och det står dessutom i bipacksedeln : " Rådfråga läkare innan du tar något läkemedel. Det finns inga kända risker i samband med användning under graviditet."

Men jag är nojig iaf haha!

Nej nu ska jag svälja den, för mig gigantiska tabletten. undra hur det här ska gå.. jag som har börjat få svårt att bara svälja mina järntabletter som inte är ens halva storleken :P

 

 

För varenda unge

Kommentarer
Postat av: Sophia

Gumman då. :( stackare. Hör av dig om du behöver hjälp med någonting, vad som helst. Puss och kärlek.

2011-12-19 @ 11:42:39
URL: http://fiaochnea.blogg.se/
Postat av: Lajseiy

Heeemskt! Krya!

Jooo telefonen är gryyym och världens bästa men tyvärr för stor dör mina småtting händer :( får ont i tummen

2011-12-19 @ 12:39:38
URL: http://lajseiiy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0