Dag 4 - Såhär fixar jag mig inför en vanlig skoldag.

Jag går ju då inte i skolan. men såhär sminkar jag mig till vardags oftast:

ursäkta den dåliga kvalitén på bilden.

 

  1. Börjar med den vita tuben med daggele/dagkräm som heter Hydra specific från Yves Rocher.
  2. Tar borsten till vänster som jag använder som fondationborste, och min faoundation Ideal finich mousse från NIVEA i färgen 04 sand.
  3. tar den större borsten till höger och pudret också från Yves rocher och den heter bara Matite medium. alltså medium hehe.
  4. Tar samma borste som till pudret, och jag har en blusher från H&M's egna och det är 15 bronze. tar lite på kindbenen o näsan och lite i pannan. tar även med fingret o lägger på ett lager blusher på hela ögonlocken.
  5. Mascara från Yves rocher med lash plumping effect så de blir långa o tjockare.
  6. avslutar med att borsta sen fylla i ögonbrynen med vanlig ögonbrynspenna. även den från yves rocher och färgen är 02 Cendre.

Sen till fest eller om man vill göra sig finare, så använder jag vit kajal vid inre delen av ögat, blöt eyeliner och så lite annat kul som jag kommer på eller känner för :)

fast den vita kajalen använder jag även till vardags ibland :) bara för att framhäva ögonen lite mer :)

 

Och som ni märker så har jag många yves rocher produkter.. well dom har bra produkter och bra priser och så är det så enkelt att beställa hem :) Dessutom får manju alltid extra presenter när man beställer från dom :) hihi

 

För varenda unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggerfy Splinx
Föräldraskap bloggar Bloggparaden
RSS 2.0